Wednesday, August 10, 2016

Let's learn german (Wir lernen Deutsch) 7

Now we will see few grammar rules.

Link to last session.
Link to translate and listen.

Regelmäßige Verben

I

you

ich höre musik du hörst mich
ich spiele fußball du spielst Fußball
ich lerne deutsch du lernst Deutsch
ich wohne in deutschland du wohnst in Deutschland
ich lächle du lächelst
ich arbeite als lehrerin du arbeitest als Lehrer
ich finde dass du findest das
ich heiße marvin  du heißt ist dev
I hear music you hear me
I play football you play soccer
I'm learning German you learn German
I live in Germany you live in Germany
I smile you're smiling
I work as a teacher you work as a teacher
I think that you think that
my name is Marvin your name is Dev



he/she/it(er/sie/es) we/they/you(wir/sie/Sie) you-all
er hört mich Wir hören dich ihr hört
er spielt Fußball wir spielen Fußball ihr splilt
sie lernt Deutsch wir lernen Deutsch ihr lernt
sie lebt in Deutschland wir leben in Deutschland ihr wohnt
es lächelt wir lächeln ihr lächelt
er arbeitet als Lehrer Wir arbeiten als Lehrer ihr arbeitet
er findet eine lösung wir finden eine lösung ihr findet
er heißt sie  wir heißen sie ihr heißt
he hears me We hear you you hear
he plays football we play football you play
she learns German we are learning German you learn
she is living in Germany we live in Germany you live
it smiles we smile you smile
he works as a teacher We work as a teacher you work
he finds a solution we will find a solution you find
he called them we are called you are called

No comments:

Post a Comment